Exercicis per treballar la memòria

Què és la memòria? Quants tipus de memòria hi ha? Com és que memoritzem un número de mòbil durant uns segons i després l’oblidem?

La resposta és: oblidem un número de mòbil perquè passa per la memòria a curt plaç i aquesta permet manipular la informació només durant uns segons. Per contra, recordarem perfectament el dia en que va néixer el nostre fill perquè aquesta informació estarà emmagatzemada a la memòria episòdica o de llarg plaç (MLP).

En aquest esquema us ensenyo els diferents tipus de memòria que hi ha i quines són les seves característiques principals: (Descarrega aquí)

ESQUEMA TIPUS MEMÒRIA

Instruccions generals

  • En aquest post trobareu diferents exercicis per estimular la memòria de treball, la que permet la manipulació temporal de la informació per a la realització de tasques cognitives complexes com la comprensió del llenguatge, la lectura o les operacions     matemàtiques.
  • Tots els exercicis que trobareu avaluen la capacitat de codificar, emmagatzemar i reconèixer estímuls pictòrics concrets i abstractes fora d’un marc amb significat.
  • Indirectament els nens també treballaran la percepció visual i la concentració.
  • Els exercicis es poden resoldre de manera autònoma i el propi infant es pot autoavaluar.
  • Es poden fer a l’aula, a casa o a teràpia.
  • Jo quan presento una nova activitat sempre faig un exercici d’exemple per a que ho entenguin millor.

Exercicis de Memòria I

Descarrega aquí els 20 exercicis!

  • Les activitats estan pensandes per nens majors de 4-5 anys. A mesura que va augmentant la dificultat, també va augmentant l’edat. Però sou vosaltres, pares, mestres o psicòlegs, els qui heu de decidir l’activitat que més s’ajusta a les capacitats de cada nen.
  • La majoria d’exercicis no requereixen haver desenvolupat el llenguatge (per edat o per endarreriment evolutiu), per tant seran de memòria no verbal. 

EXERCICIS I

Exercicis de Memòria II

Descarrega aquí els 20 exercicis!

  • Les activitats estan pensandes per nens majors de 5-6 anys. A mesura que va augmentant la dificultat, també va augmentant l’edat. Però sou vosaltres, pares, mestres o psicòlegs, els qui heu de decidir l’activitat que més s’ajusta a les capacitats de cada nen.
  • La majoria d’exercicis no requereixen haver desenvolupat el llenguatge (per edat o per endarreriment evolutiu), per tant seran de memòria no verbal. 

EXERCICIS II

Exercicis de Memòria III

Descarrega aquí els 10 exercicis!

  • Les activitats estan pensandes per nens majors de 6-7 anys que ja saben llegir i tenen una bona comprensió lectora o bé, una bona comprensió oral si és un adult qui llegeix les preguntes.
  • Al treballar la memòria de treball verbal, els nens estaran estimulant indirectament el llenguatge i la comprensió.EXERCICIS III

linia- casa separadora

Ejercicios para trabajar la memoria

¿Qué es la memoria? ¿Cuántos tipos de memoria hay? ¿Cómo es que memorizamos un número de móvil durante unos segundos y luego lo olvidamos?

La respuesta es: olvidamos el número de móvil porque pasa por la memoria a corto plazo y esta permite manipular la información sólo durante unos segundos. Por contra, recordamos perfectamente el día en que nació nuestro hijo porque esta información está  guardada en la memoria episódica o de largo plazo (MLP).

En este esquema os enseño los diferentes tipos de memoria que hay y cuáles son sus características principales: (Descarga aquí)

ESQUEMA TIPOS MEMORIA

Instrucciones generales

  • En este post encontraréis diferentes ejercicios para estimular la memoria de trabajo, la que permite la manipulación temporal de la información para la realización de tareas cognitivas complejas como la comprensión del lenguaje, la lectura o las operaciones matemáticas.
  • Todos los ejercicios que encontraréis evalúan la capacidad de codificar, guardar y reconocer estímulos pictóricos concretos y abstractos fuera de un marco con significado.
  • Indirectamente los niños también trabajarán la percepción visual y la concentración.
  • Los ejercicios se pueden resolver de manera autónoma y el propio niño se puede autoevaluar.
  • Se pueden hacer en la escuela, en casa o en terapia.
  • Yo cuando presento una nueva actividad siempre hago un ejercicios de ejemplo para que lo entiendan mejor.

Ejercicios de Memoria I

¡Descarga aquí los 20 ejercicios!

  • Las actividades están pensadas para niños mayores de 4-5 años. A medida que va aumentando la dificultad, también va aumentando la edad. Pero sois vosotros, padres, profesores o psicólogos, los que tenéis que decidir la actividad que más se ajusta a las capacidades de cada niño.
  • La mayoría de ejercicios no requieren haber desarrollado el lenguaje (por edad o por retraso evolutivo), por tanto serán de memoria no verbal.

EXERCICIS I

Ejercicios de Memoria II

¡Descarga aquí los 20 ejercicios!

  • Las actividades están pensadas para niños mayores de 5-6 años. A medida que va aumentando la dificultad, también va aumentando la edad. Pero sois vosotros, padres, profesores o psicólogos, los que tenéis que decidir la actividad que más se ajusta a las capacidades de cada niño.
  • La mayoría de ejercicios no requieren haber desarrollado el lenguaje (por edad o por retraso evolutivo), por tanto serán de memoria no verbal.

EXERCICIS II

Ejercicios de Memoria III

¡Descarga aquí los 10 ejercicios!

  • Las actividades están pensadas para niños mayores de 6-7 años que ya sepan leer y tengan una buena comprensión lectora o bien, una buena comprensión oral si es un adulto el que lee las preguntas.
  • Al trabajar la memoria de trabajo verbal, los niños estarán estimulando indirectamente el lenguaje y la comprensión.EXERCICIS III

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *